A nyári szezonra jelentősen megnövekedett az utazási kereslet a magyar lakosság közében is, amit a FlixBus is aktív bővítésekkel követ: idén nyáron átlagosan napi 240 zöld busz fordul meg Budapest különböző állomásain. Ez a forgalom nemcsak az év többi hónapjához viszonyítva kiemelkedő, de az előző nyárhoz képest is közel 12%-os növekedést jelent.
A FlixBus Magyarországról jelenleg összesen 19 ország 286 városába kínál közvetlen összeköttetést, ezzel a főváros a Flix hálózat egyik fontos csomópontjává vált Európában. A Budapestet is érintő, összesen 54 nemzetközi vonalon a legtöbb foglalás idén nyárra jellemzően a szomszédos országok fővárosaiba érkezett.
Legnépszerűbb úticélok Budapestről
- 1. Bécs (átlagosan napi 33 csatlakozással)
- 2. Zágráb (átlagosan napi 8 csatlakozással)
- 3. Krakkó (átlagosan napi 8 csatlakozással)
- 4. Ljubljana (átlagosan napi 8 csatlakozással)
- 5. Prága (átlagosan napi 8 csatlakozással)
Ezek a desztinációk nemcsak kulturálisan vonzóak, de a rövidebb utazási idő és a kedvező árak miatt is különösen népszerűek az utazók körében. A többség akár egy hosszú hétvégére is útnak indul ezekre a helyekre, hiszen a közvetlen, – gyakran éjszakai - járatok kényelmes és fenntartható alternatívát kínálnak a saját autós vagy repülős utazás helyett.
A nyári menetrendben új vagy sűrített járatok is segítik a kényelmes és fenntartható utazást, különösen a tengerpartra tartó, nagyobb eseményekhez és nagyvárosokhoz kapcsolódó vonalakon. Horvátország népszerű üdülővárosai közül 19 elérhető a Budapestről és Siófokról induló FlixBus járatokkal.
„Budapest stabil regionális központként működik a FlixBus hálózatában, és a kereslet alakulása azt mutatja, hogy a kényelmes és közvetlen nemzetközi távolsági közlekedés egyre fontosabb szerepet tölt be a magyar utazók életében. A FlixBus célja, hogy stabil, bővíthető hálózattal szolgálja ki ezt a növekvő igényt. A nemzetközi utazások iránti folyamatosan növekvő érdeklődés alapján úgy hisszük, hogy a belföldi hálózat fejlesztése támogathatja a helyi turizmust és mobilitást, élénkítheti a gazdaságot, és hozzájárulhat Magyarország vonzó turisztikai célpontként betöltött szerepének erősítéséhez.” – mondta Michal Leman, a FlixBus kelet-európai régiójának vezetője.
Vidéki városok szerepe a hálózatban
A vállalat folyamatosan törekszik rá, hogy további magyarországi nagyvárosok is kiemelt szerepet kapjanak a nemzetközi hálózatban. Jelenleg Budapest után a legtöbb csatlakozás Győrből érhető el, innen indulva is népszerű úticél Bécs, de sokan Pozsonyba vagy a közeli Partnorf Designer Outlerbe utaznak. A nyári szezonban Siófokon is kiemelt a FlixBus forgalom, naponta akár 17 zöld busz is megáll az állomáson, innen a legtöbben Horvátország vagy Szlovénia felé utaznak.
Idén tavasszal pedig Kecskemét is újra bekapcsolódhatott a FlixBus nemzetközi hálózatába, hiszen áprilistól három új járat indult Kecskemét érintésével: heti hat alkalommal Szerbia, illetve heti három alkalommal Franciaország irányába, így összesen 23 város vált közvetlenül elérhetővé a megyeszékhelyről.
Kedvezünk az aktív kikapcsolódás szerelmeseinek
A kerékpáros turisták számára is vonzóbbá vált a buszos közlekedés: júniustól a kerékpárjegy ára mindössze 999 Ft, ennek köszönhetően pedig érezhetően nőtt a bicikliszállítás iránti igény, tavaly júniushoz képest a kedvezmény bevezetése utáni hónapban majdnem 37%-kal több kerékpárt szállítottak járatainkon. A legtöbb kerékpárjegy Bécs irányába fogy, ami nem meglepő, hiszen az osztrák főváros kiváló kerékpáros infrastruktúrával és népszerű túraútvonalakkal várja az aktív kikapcsolódás híveit.
A nyári menetrend összehasonlítva az év többi részével több tucat új indulást és megerősített kapcsolatot tartalmaz– mindezt annak érdekében, hogy a belföldi és nemzetközi utazók is könnyedén elérjék kedvenc városaikat, tengerpartjaikat vagy fesztiválhelyszíneiket. A FlixBus a Magyarországra érkezők számára is igyekszik kedvezni, a Sziget Fesztivál és a Formula 1 Magyar Nagydíj idejére is megerősíti főbb vonalait, sűrűbben fognak járatok közlekedni Berlin, Prága és Bécs irányából is.
Ne feledd: a legjobb élmények gyakran spontán születnek — csak legyél rájuk felkészülve!
Fordulj hozzánk bizalommal, hogy megtaláljuk számodra a tökéletes last minute utazást!
📩 Írj nekünk: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
📞 Hívj: +36 30 184 3424
🌐 travelbay.hu
A Flixről: A Flix a FlixBus, a FlixTrain, a Kamil Koç és a Greyhound márkáin keresztül fenntartható és megfizethető távolsági busz- és vonatközlekedési megoldásokat kínálva négy kontinens több mint 40 országában kívánja átalakítani a kollektív közlekedési ágazatot. A 2013-ban indított Flix asset-light üzleti modelljével és innovatív technológiai platformjával gyorsan piacvezető pozíciót szerzett a távolsági buszos közlekedés terén Európában, Észak-Amerikában és Törökországban, és gyorsan terjeszkedik tovább Dél-Amerikában és Indiában is. A Flix a fenntartható utazással kapcsolatos tudatosság növekedése miatt elkötelezett amellett, hogy 2040-re Európában, 2050-re pedig világszerte elérje a Net Zero működést. Annak érdekében, hogy az elért eredményeket tudományosan elismert keretek között értékelje, a Flix a Science Based Targets kezdeményezéssel közeljövőbeli kibocsátáscsökkentési célokat határozott meg. Míg a Flix az üzlet kereskedelmi oldalát, például a hálózattervezést, az árképzést, az üzemeltetés-ellenőrzést, a marketinget és az értékesítést, a minőségirányítást és a folyamatos termékfejlesztést adatvezérelt megközelítéssel irányítja, addig a Flix megbízható partnerei végzik a napi működést. A Flix technológiájának és értékesítési platformjának innovatív kombinációja a hagyományos személyszállítással egy európai start-up cégből vezető és világszerte terjeszkedő utazási technológiai vállalatot alakított.